Another world, really - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van Frederique - WaarBenJij.nu Another world, really - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van Frederique - WaarBenJij.nu

Another world, really

Blijf op de hoogte en volg Frederique

19 Februari 2013 | Thailand, Koh Tao

Een berichtje van een op en top gelukkige Fre. Jongens, het is genieten. Ik zit voor de derde dag op Koh Tao, en het is geweldig. Gelijk de eerste dag ben ik begonnen met mijn duikcursus.

De tweede dag doken we 's ochtends het klaslokaal in (het is nog hard werken hier) om 's middags alles in het zewmbad in de praktijk te brengen. Vanochtend weer vroeg de schoolbanken in, maar 's middags was het tijd voor de zee.

Vanaf de boot maak je gigantische stap het water in. Je valt drie meter naar beneden met al je ' divegear', voordat je het water raakt. Maar eenmaal onder water, hoor je alleen je ademhaling. Het voelt onnatuurlijk, maar na een tijdje gelijk zo normaal. De vissen zwemmen langs je duikbril, absoluut niet afgeschrikt door mijn grote filppers en die enorme fles op mijn rug. De minuten onder water vliegen voorbij. Wauw, wat mooi die onderwaterwereld.

Eenmaal na het duiken pakken we met de duikklas een halve-literbiertje en brengen de avond door met uitzicht op een helderblauwe zee. Genieten, jazeker.

Wisten jullie trouwens, dat het zo schattige ' Nemo-visje' in werkelijkheid enorm agressief is. Ze leren je hier dat je rustig naast een haai kunt zwemmen, maar zodra je in het terretorium van een Nemo zit, mnoet je wegwezen. Wie had dat gedacht? Tot laters!

  • 19 Februari 2013 - 15:21

    Elsa:

    Hahahahaha, Vader nemo is nogsteeds boos dat ie z'n zoon kwijt is! =) lekker hoor fredje, ik zie je helemaal zitten! xxx knuffels!

  • 19 Februari 2013 - 15:55

    Leonie:

    Gaaf dat duiken Fre!
    hahaha die nemo visjes, pas maar op ;-)

    Je zit al weer op de helft van je reis!
    Heel veel plezier nog.
    xxxx


  • 19 Februari 2013 - 16:36

    Lucia:

    Hoi Schat,

    Wat gaaf dat je het zo naar je zin hebt.
    En spannend dat duiken.

    Kijk voor die haaien toch maar uit, ik heb het er niet zo op.
    Ze hebben van die grote tanden!

    En gedraag je netjes op de full moon party's ;-)

    KUS mama

  • 19 Februari 2013 - 18:05

    Dirk Roggeveen:

    Hoi lieverd,

    wat geweldig dat je het zo naar je zin hebt. Heb je de Olifanten nog gewassen en gevoerd?
    Is er iemand met een onderwatercamera om foto's te maken/ Zou wel kicken zijn om die te posten :-)
    Nou schat, veel plezier en lol en zullen we vlg week weer ff bellen?

    Dikke kus en knuf, Der Alte

  • 19 Februari 2013 - 20:38

    Karin:

    Hoi Fre,

    Heerlijk dat je het zo leuk hebt! En duiken lijkt me ook geweldig in die omgeving.

    XXX

    Karin

  • 19 Februari 2013 - 21:55

    Geert:

    Oeh, klinkt goed!! Kom je nog wel terug?

  • 24 Februari 2013 - 13:53

    Dikkie, Marjoleintje, Pien En Pim:

    Lieve Fre,

    Leuk om te lezen dat je het zo naar je zin hebt! Dat duiken klinkt ook echt heel gaaf!
    De tijd vliegt voorbij volgens mij. Heb je nog veel dingen op je lijstje staan die je wil doen voordat je naar huis terugkomt?

    Neem in ieder geval de zon en warmte mee als je stras terugkomt, want het sneeuwt hier weer eens en het is ijskoud!

    Lekker blijven genieten en nog a lot of fun!

    Dikke -X-, DMPP

  • 24 Februari 2013 - 16:25

    Mirthe:

    Zo, dat was me weer een feestje dit weekend.
    Maar volgens mij hoef jij daar helemaal niet jaloers op te zijn als ik dit verslag zo lees. Echt heel tof dat je nu hebt gedoken.

    Make all the other wishes come true! xx

  • 24 Februari 2013 - 18:15

    Ria:

    Hoi Frédéric!
    Leuk dat je het zo naar je zin hebt! En dat duiken....stoer van je!
    Hoe zijn de locals daar? Kom je ook een beetje in contact met hen zodat je ook het echte Thailand leert kennen ipv het stukje wat voor de toeristen wordt opgevoerd??
    Ben benieuwd en nog veel Plezier!!
    Ria en Peter

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Frederique

Hi There! Op dit profiel kunnen jullie mij een beetje in de gaten houden! :) Waarschijnlijk komt hier óf te weinig, óf te veel informatie staan. Später

Actief sinds 18 Jan. 2013
Verslag gelezen: 118
Totaal aantal bezoekers 3399

Voorgaande reizen:

27 Februari 2013 - 20 Maart 2013

Mijn eerste backpackreis - Thailand

Landen bezocht: