Back on the Thai road again.. - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Frederique - WaarBenJij.nu Back on the Thai road again.. - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Frederique - WaarBenJij.nu

Back on the Thai road again..

Blijf op de hoogte en volg Frederique

14 Februari 2013 | Thailand, Chiang Mai

Hallo allemaal,

Wat leuk om jullie berichtjes te lezen. Achteraf kan ik ook wel om dat WC verhaal lachen. Maar als je zo boven die pot loopt de bungelen, is het even slikken. ;-)

Ik ben onderhand alweer terug in Thailand. Dus ik vind het tijd voor een nieuw verhaal. Zoals jullie misschien al op Facebook gelezen hadden, heb ik een trekking gedaan in Myanmar. Anderhalve dag door de hitte (lees: 38 graden) lopen. Bergje op-bergje af. Het was een mooie ervaring, maar de blaren zitten nog op mijn hielen.

Ik raakte onderhand gewend aan het staren, was namelijk onderhand neit interessant meer. Want hoe anders ik er ook uit zie, zij lijken allemaal 1 en dezelfde.

Afgelopen week ben ik 3 dagen opgetrokken met een Amerikaans meisje: Natalie. Ze woont in Vietnam en geeft daar Engelse les. We zijn samen bij het Inley meer geweest en we zijn naar Bagan gegaan.

Bagan was werkelijk een prima afsluiter voor Myanmar. Wauw. Ik gokte dat ik daar zo'n 200 tempels en pagodes, groot en klein, heb gezien. Maar toen ik even googlede, las ik dat Bagan er meer dan 10.000 heeft. Dus ik heb lang nog niet alles gezien. ;)

Gisterenochtend aangekomen op het vliegveld in Bangkok. Ik heb gelijk de taxi genomen naar het treinstation, en heb mij daar 7 uur lang weten te vervelen totdat mijn trein vertrek. De voglende 16 uur mocht ik gezellig nog eens in de trein doorbrengen. Ik baalde van mijn lege iPod en mijn uitgelezen boeken. In deze trein had ik gelukkig wel een bed. Al paste ik er net in. Mijn voeten lagen plat tegen de muur aan, en mijn kussen lag tegen de andere muur gedrukt. Leve de kleine Thaise mensjes.

Ik zit nu in Chiang Mai, bij een vrouw in huis. De heeft een prachtig huis met een fijn gastenverblijf. Ik mag hier de komende twee nachten gratis verblijven. (jippie) Ze is erg aardig en spreekt gelukkig goed Engels. Ze gaat kijken of ze kan regelen dat ik morgen wat olifanten mag voederen en wassen. Dan zou er weer een wens voor me in vervulling gaan. :)

Mijn excuses voor deze saaie informatieve blog. Maar de afgelopen dagen waren nou eenmaal vrij ' normaal' .

Daaaaaaaaaaag!


  • 14 Februari 2013 - 11:35

    Margreet:

    Ha die Fre,

    Ook deze informatie is toch weer leuk om te lezen. Ik check tig keer per dag je blog om te kijken of er al weer nieuws is van jou kant. Gaat de tijd snel voor je of valt dat wel mee.
    Groetjes vanuit een wederom wit Nederland van je tante Gree

  • 14 Februari 2013 - 12:40

    Jacqueline:

    Heeey,
    nou, ik kijk weer uit naar je volgende verhaal. Echt superleuk om te lezen. Ik vind je zo stoer.
    Groetjes uit Bodegraven (gewoon in Nederland),
    Jacqueline

  • 14 Februari 2013 - 13:02

    Suze Vergeer:

    Freetje!
    Het zou echt super vet zijn als je olifanten kan gaan wassen! Lekker schuddebuiken :) Je moet wel een beetje op je Nederlands letten hoor! je was altijd zo precies en nu is het echt crap x)
    Bij mij is het 4 uur vroeger dan in Nederland. nu is bij mij 9 uur in de ochtend.
    Nou lieve schat! we gaan snel kijken of we kunnen skypen! Happy Valentine's day en dikke knuffels!!!
    XX

  • 14 Februari 2013 - 16:33

    Lucia:

    Lieve Fré,

    Leuk dat je weer wat hebt opgeschreven om te delen met ons.
    Is je opschrijfboek al vol? Of kunnen de rest van de weken er nog bij?
    En heb je al veel foto's gemaakt.
    Laat je je bij of op de ollifant ook wel op de foto zetten?

    groetjes mama

  • 14 Februari 2013 - 16:35

    Dirk:

    Hoi Fré, leuk om weer even je stem te horen..Ik hoop dat je morgen de olifanten mag voeren, kijk wel een beetje uit met die kolossale beesten dat ze niet op je tenen gaan staan. Nou schat voordat je weer terugkomt bellen we weer even, hou je T(h)ai…HVJ xoxoxo ;-)

  • 14 Februari 2013 - 19:12

    Karin:

    He Fre,

    Zo te lezen, heb je het prima naar je zin. Dat vele wachten schijnt er ook wel bij te horen he?
    Spannend hoor; die olifanten, morgen. Van dichtbij zijn ze echt wel groot hoor!
    Ik zou wel even om een hoekje willen kijken bij je!
    En weet je ... hier is het weer koud ( sneeuw ) Bah

  • 15 Februari 2013 - 09:34

    Frederique:

    Hoi allemaal. Leuk dat ik jullie zelfs met zulke saai geschreven verhaaltjes tevreden kan houden :)
    Dat met de olifanten wassen, is niet helemaal gelukt. Mijn gastvrouw dropte me bij een olifantenshow. Ik vond het verschrikkelijk. Ze lieten de olifanten trucjes doen zoals onder andere voetballen, schilderen en dansen. De Aziaten om mij heen vonden het het einde, ik vond het echt helemaal niets. Ik ben halverwege weg gelopen, en ben stiekem wat olifanten op gaan zoeken zonder begeleider. Daar heb ik even mijn frustraties aan verteld, en ik heb hem staan aaien. Niet veel later kwamen er verzorgers op me af dat ik niet zo dichtbij moest komen. "Watch out with the elephants." Mijn antwoord tegen hem was: " Yeah, you too!"
    Dit is niet het leven dat die beestjes horen te hebben. Misschien dat ik alsnog de olifanten echt ga verzorgen. Ik moet nog even kijken in hoeverre dat mogelijk is..


    @Suze: Ja, mijn Nederlands. Ik praat hier constant Engels. Ik begrijp Jonathan nu pas, toen hij in Australi"e zat..

    Xx

  • 15 Februari 2013 - 15:04

    Margreet:

    Fre, ik voel hier een nieuwe roeping voor je aankomem. De stichting " save the elephants"@fre.nl.
    Groetjes, Margreet

  • 17 Februari 2013 - 21:06

    Hilde:

    Hoi Frederique, hoorde dat je een grote reis maakt en kreeg van je moeder toestemming om te gluren naar je reisverslagen. Je hebt al heel wat meegemaakt, leuk te lezen. Geniet van de dingen die je meemaakt, en dat je een verschijning bent om naar te staren mag duidelijk zijn, lang en rood haar..... Volgens mij mag je blij zijn dat je fototoestel of I-pod waarmee je de toilet foto hebt gemaakt, niet hebt laten vallen ....

  • 18 Februari 2013 - 15:02

    Mirthe:

    Een olifantenshow, haha.
    Zou vet zijn als je ook nog olifanten gaat voeren/wassen!
    Geniet ervan lieve Fre! xxxx

  • 20 Februari 2013 - 17:14

    De Visjes :

    Hoi Fre,
    Had maandag Margreet aan de balie en ze vertelde je "toiletverhaal". (Natuurlijk is dat achteraf pas grappig) Vandaag even met je ma gebeld en ik kreeg de code om in je reisverslagen te neuzen. Super hoor. Vind het geweldig stoer wat je allemaal aan het doen bent :) Dat duiken lijkt me ook wel wat, doe je de groeten aan de vissenfamillie daar!
    Nog een fantastisch tijd daar... see you later.
    Groetjes Monica en de rest van de Visjes.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Frederique

Hi There! Op dit profiel kunnen jullie mij een beetje in de gaten houden! :) Waarschijnlijk komt hier óf te weinig, óf te veel informatie staan. Später

Actief sinds 18 Jan. 2013
Verslag gelezen: 130
Totaal aantal bezoekers 3406

Voorgaande reizen:

27 Februari 2013 - 20 Maart 2013

Mijn eerste backpackreis - Thailand

Landen bezocht: