Nice to meet you, Angelina. - Reisverslag uit Rangoon, Myanmar van Frederique - WaarBenJij.nu Nice to meet you, Angelina. - Reisverslag uit Rangoon, Myanmar van Frederique - WaarBenJij.nu

Nice to meet you, Angelina.

Blijf op de hoogte en volg Frederique

04 Februari 2013 | Myanmar, Rangoon

Stel je voor. Mensen, overal aziatische mensen. Van veraf niet te onderscheiden wie man of vrouw is, omdat ze allemaal een lange rok dragen. Het lijkt alsof mensen om je heen een huidaandoening hebben. Uiteindelijk blijkt het make-up te zijn. Mannen, vrouwen en kinderen, allemaal willen zij zo'n blanke huid als ik hebben. Ik loop door de stad, na een busreis van een uur richting het zuiden naar de stad. Zittend in de bus tussen de lokale mensen staren mensen je al aan. Vanuit jeeps vol met mensen in de achterbak gaan mensen naar je zwaaien. Eenmaal in de stad, tikken mensen elkaar en staren naar die grote blanke vrouw met rode haren en die grote tas. Mensen gaan voor je aan de kant, en kijken je vol bewondering na. Ja mensen, dit is echt waar. Hier in Yangon, ben ik de Angelina Jolie :)

Afijn, de eerste dag was neit geweldig hier. Behalve dat mensen mij aankeken alsof ik een buitenaards was, voelde ik vooral de moeheid. Om 2 uur de nacht ervoor ben ik al opgestaan. Ik kon gewoon niet meer slapen. En dat terwijl ik pas om half 5 op het vliegveld in Bangkok moest zijn. Tien uur later liep ik dus in het stikhete Yangon zonder ook maar enige slaap tussendoor. Ik wilde slapen! Een local wees mij de weg naar een slaapplaats. " very cheap, you will like it." Toen zij mijn tas al aanpakte, en veel te beleefd waren, wist ik al dat dit niet goed kon zijn. Toen ik wilde in checken was het 50.000 kyat per nacht. Dat is dus 50 dollar. Omg, dit kan ik mijzelf dus echt niet veroorloven. Ik ben een internet cafe ingedoken voor een goedkope accomodatie. Uiteindelijk heb ik vannacht in een een kamertje zonder ramen en een ingezakt matras overnacht voor 18 dollars. Gelukkig heb ik net uitgecheckt en kan ik vannacht ergens terecht voor 4 dollar. Beter te doen dus.

Nou, Angelina Jolie gaat nu inchecken bij dat goedkopere hosteltje.

  • 04 Februari 2013 - 07:24

    Lucia:

    Hoi schat,

    Ik ben blij dat je wat goedkopers gevonden hebt.
    Is het hier heter dan in thailand?
    Hoe zit het met je simkaarten, is het niet zo dat je gewoon het verkeerde nr. ervoor hebt gezet?
    want voor de simyo kaart is het 0031, en dan de 0 van 06- overslaan. ???

    kus mama

  • 04 Februari 2013 - 07:25

    Brianna:

    Nice fre! Laura zal vast jaloers op je zijn met al die aziaten om je heen haha!
    Snel weer een keertje skypen? (:
    Xxx bri

  • 04 Februari 2013 - 08:15

    Suze Vergeer:

    Chicka!
    Mensen, mensen begrijp ik nou dat je nog een keer hebt gevlogen? Moet niet veel gekker worden! Wie weet zit ligt nog een bollywood filmrol voor jou im het verschiet! Onze redhead angelina (: succes verder!

  • 04 Februari 2013 - 09:21

    Elsa:

    Haha, angelina! Die zul je blijven horen als je terug bent! Maak foto's van de huiden. ben erg benieuwd. =) Knuffels! en slaap lekker vanavond! XX

  • 04 Februari 2013 - 14:40

    Jonathan Breemhaar:


    Hey Fre!
    Leuk om je verslagen te lezen :)
    Mooi ook dat die mensen zich daar nog helemaal over blanken kunnen verbazen.
    Ben benieuwd naar je foto's!

    Have fun!

  • 04 Februari 2013 - 17:00

    Maaike:

    Hey Fre!

    Leuk om je verhaaltjes te lezen! Hoelang blijf je nou in Myanmar?
    Goed dat je zo slim was om je niet totaal te laten oplichten :)!
    Ik weet niet of ik hetzelfde had gedaan als ik alleen maar wilde slapen en iemand me een bed aanbood en ook nog eens mijn tas ging dragen...

    In ieder geval, nog heel veel plezier daar, en blijf vooral verslagen schrijven en foto's maken!

    Xx

    Maaike



  • 05 Februari 2013 - 10:10

    :

    Hello Angelina!!
    So how does it feel to be famous?! Hilarisch Fre!!
    Dat je nu al in Myanmar bent! Ik dacht dat je dat later van plan was!
    Maar super leuk natuurlijk! Wat een prijzen daar trouwens joh...4 dollar? Stond er wel een bed?haha..
    Heb je al wat aziatische vrienden?
    Geniet, geniet, geniet!!! XXX

  • 05 Februari 2013 - 11:26

    Annouschka:

    Hey Fre,

    Wij hebben ook vaak dezelfde soort problemen. Na een paar dagen kan je gelukkig weer goed slapen. Je moeder vertelde nog over de weg nadat je uit het vliegtuig kwam. Niet echt fijn he dat gezoek naar een bus als je zo moe bent. Wij nemen meestal ook een taxi en proberen die soms nog te delen ook met iemand die ook naar de stad gaat. Kijk uit want ze vragen soms vreselijk hoge prijzen. Wij denken dat het wel kan kloppen maar het is soms wel 10 keer zo veel.

    Tip 1: vaak staan de tarieven van de taxi's genoemd in je reisgids.
    2: vraag in het vleigtuig al aan de stuwardes hoeveel het ongeveer kost naar het centrum met de taxi.
    3: vraag op het vliegveld of busterminal bij de infobalie naar de tarieven van de taxi's
    4: onderhandel altijd over de prijs, er zijn genoeg taxi's dus dan stap je gewoon bij de volgende in.
    5: Altijd vooraf de prijs afspreken!!!!!!!!!!!! dit is de belangrijkste
    6: als je toch met een bus gaat dan kan je dit ook opzoeken in je boek en navraag doen bij de infobalies
    locals kunnen je ook vaak goed de weg wijzen naar een bushalte. het liefst met z'n tienen tegelijk hahahhaha

    Nou je hoeft dit niet te doen maar misschien is het handig voor je. Doe vooral wat jou een goed gevoel geeft.

    Zo te lezen gaat het heel goed. succes!!! en natuurlijk heeeeeel veel plezier!!!!

    Kusjes Annouschka

  • 05 Februari 2013 - 21:52

    Dikkie, Marjoleintje, Pien En Pim:

    Lieve Fre,

    Wat een heerlijk stukje heb je geschreven! En wat goed om te lezen dat je niet zo maar alles gelooft wat ze tegen je zeggen! Laat je niks wijs maken hoor! Jammer dat je niet echt lekke geslapen hebt, volgende keer beter moet je maar denken.

    Kun je wat warmte en zon naar Nederlans sturen? Het wordt bij ons weer winters!

    Geniet nog even van je status en alle aandacht, haha.....

    Take care, dikke knuffel van ons!

  • 06 Februari 2013 - 11:21

    Frederique :

    Oh geweldig jongens. Het doet mij heel goed om jullie reacties te lezen. Ik heb zooooveeel indrukken die ik op doe, dat ik wel 6 pagina's vol kan schrijven op mijn blog. Maar tot nu toe heb ik ze gelukkig kort weten te houden :) Bedankt jongens, blijf reageren!

    @ Annous: advies nummer 5, daar houd ik mij goed aan. Maar ik betaal volgens mij alsnog altijd te veel ;)

    XXXX

  • 06 Februari 2013 - 13:56

    Mirthe:

    You're a great writer! (:
    Ben benieuwd naar je volgende prachtverhaal!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Frederique

Hi There! Op dit profiel kunnen jullie mij een beetje in de gaten houden! :) Waarschijnlijk komt hier óf te weinig, óf te veel informatie staan. Später

Actief sinds 18 Jan. 2013
Verslag gelezen: 155
Totaal aantal bezoekers 3405

Voorgaande reizen:

27 Februari 2013 - 20 Maart 2013

Mijn eerste backpackreis - Thailand

Landen bezocht: