RED RED RED! - Reisverslag uit Ko Pha-Ngan, Thailand van Frederique - WaarBenJij.nu RED RED RED! - Reisverslag uit Ko Pha-Ngan, Thailand van Frederique - WaarBenJij.nu

RED RED RED!

Blijf op de hoogte en volg Frederique

18 Maart 2013 | Thailand, Ko Pha-Ngan

Ik krijg een klap. Mijn hele lichaam deinst achteruit. Ik hoor het publiek schreeuwen, ik hoor de hypnotiserende muziek. Nu is het mijn beurt. Ik maak wat schijnbewegingen en sla vol op haar neus. De bel gaat, einde van de eerste ronde. Ik kijk om me heen en zie mensen juichen. Ik loop naar de rode hoek toe, en krijg wat water toegediend van een Thaise medewerker. Mond open en sschenken maar. Ik mis alleen nog even een sschoudermasage en een peptalk van een coach.

Jawel mensen, dit is geen onzinverhaal. Ik heb werkelijk meegedaan aan een Thaisbokswedstrijd. Eigenlijk gingen we alleen naar die bar toe om wat wedstrijden te bekijken. Totdat ik zo gek was om te laten merken dat ik het wel eens wilde proberen. Binnen een paar seconden zaten een van de Deense meisjes uit onze groep, en ik, met een boksbroekje in onze handen.

Ik mag dan wel verloren hebben, maar het was leuk. Kicken. Mijn Deense tegenstander bekende pas na de wedstrijd dat ze op kickboksen gezeten heeft. Lekker dan. Maar het was leuk, en ik maakte alsnog een goede kans.

De volgende dag waren de gevolgen van de wedstrijd in mijn hele lichaam merkbaar. Dus ik erop uit voor een massage. Ik vroeg om een 'gentle' oilmassage. In plaats daarvan kreeg ik een ' mental' Thai massage. Met de meetse aandacht voor mijn enorme blauwe plek. Die dacht zij wel even te kunnen genezen door er heel hard in te blijven knijpen. Ik heb liggen kronkelen en protesteren, maar de sadistische vrouw wist van geen stoppen. Aaaaaaauuu!!

Nu bijna naar huis. Oh ja, mam, wil je naast mijn winterjas ook een paar schoenen meenemen? Ik heb mijne weg moeten gooien, omdat een rooie mierenfamilie er zijn nestje in had gemaakt, sinds ik ze sinds de trek in Birma niet meer gebruikt had. Ze waren met heel veel, ze waren heel groot, en ze waren van mening dat de schoenen niet langer mijn eigendom waren. En groot gelijk gaf ik ze. Ik ga niet nog een keer het gevecht met een rode mier aan. Ik herrinner mij die andere beten nog veel te goed. En een hele familie ' is giving me the creeps.'

Vandaar. Spater!

  • 17 Maart 2013 - 23:55

    Jonathan:

    Haha, wat vet!

  • 18 Maart 2013 - 07:59

    Margreet:

    Hee (F)Rocky
    ik ga je verhalen missen als je straks weer in Nederland bent.
    Tot gauw!
    Margreet

  • 18 Maart 2013 - 08:58

    Geert:

    Ben HEEL benieuwd naar de foto's!!

  • 18 Maart 2013 - 14:30

    Mart, Natas En Stella:

    Hoi Fre,

    hihihi
    het is weer een leuk verhaal.
    Jij en boksen geen goede combi lijkt mij! maar ja met zo'n tegenstandster......tja dan verlies je zeker.
    Maar lijk me tof om te doen en ja met al die juichende mensen om je heen krijg je toch het winnaars gevoel.

    Geniet nog even zo je laatste dagen en alvast een hele goede terugreis!!!.

    tot snel.
    liefs van ons.



  • 18 Maart 2013 - 16:19

    Lucia:

    poeh, ik krijg het er warm van als ik het lees.
    En dat heb je gewoon nuchter en vrijwillig gedaan?
    Of had je een emmertje drank op?

    En van die schoenen? Loop je nu al 4 weken op blote voeten rond dan?

    Je moet roch eens gaan denken aan een opleiding als verslaggever ofzo??

    kus, en ik kan bijna niet wachten tot het woensdag is.
    Mama

  • 18 Maart 2013 - 16:24

    Dirk:

    Haha, je lijkt mij wel, ik wou ook altijd dat soort dingen doen en deed ze ook, aartje naar je vaartje lol. Smeuig verhaal Fré en BRAVO, ik ben trots op je, nooit bang zijn gewoon doen.. Nou tot woensdag lieverd, ik ben erg bbenieuwd naar alles.. kus knuf en tot laters.. Papa (Der Alte)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Frederique

Hi There! Op dit profiel kunnen jullie mij een beetje in de gaten houden! :) Waarschijnlijk komt hier óf te weinig, óf te veel informatie staan. Später

Actief sinds 18 Jan. 2013
Verslag gelezen: 136
Totaal aantal bezoekers 3387

Voorgaande reizen:

27 Februari 2013 - 20 Maart 2013

Mijn eerste backpackreis - Thailand

Landen bezocht: